저도 이러고 풀어요: 고2 3월 모의고사 38번




삽입 문제는, 글 자체의 난이도 보다 글의 논리를 볼 수 있느냐가 중요해요. 

주어진 지문이 무엇을 요구하는지 키워드와 방향, 주인공을 명확하게 잡고 아래 보기들의 앞, 뒤 논리 관계를 따져야죠! 

결국 우리에게 필요한건 역~~~~~~~~~~시 약간의 전략과 MSG같은 추론입니다! 




[3줄 전략] [오늘 사용할 전략]


VIEW! 주어진 지문을 먼저 읽는다! >> 키워드, 방향, 주인공!


VIEW! 맨 앞줄은 깊~~게, 그리고 이번 지문은 다 Scanning 해야 한다.


VIEW! 반!드!시! 앞에만 읽고 넣지 말고. 주어진 문장의 삽입 후, 앞의 논리와, 보기 뒤의 논리가 매---끈 한지 살펴 볼 것!




주어진 문장을 넣고, 앞과 뒤의 논리가 매끈 한지 확인할 것!



 38. Granted, it’s not quite the same thing, and the computer is not going to tell you when something doesn’t “sound right.”


 

It can be helpful to read your own essay aloud to hear how it sounds, and it can sometimes be even more beneficial to hear someone else read it. ( ① ) Either reading will help you to hear things that you otherwise might not notice when editing silently. ( ② ) If you feel uncomfortable having someone read to you, however, or if you simply don’t have someone you can ask to do it, you can have your computer read your essay to you. ( ③ ) The computer also won’t stumble over things that are awkward — it will just plow right on through. ( ④ ) But hearing the computer read your writing is a very different experience from reading it yourself. ( ⑤ ) If you have never tried it,  you  might  find that you notice areas for revision, editing, and proofreading that you didn’t notice before.





38. 

Granted, it’s not quite the same thing, and the computer is not going to tell you when something doesn’t “sound right.”


[전략 1: 주어진 지문을 읽는다. 키워드, 방향, 주인공!]

(S)/ (V)/ (O)/ (pre+n)/ (ad)/ (의문사)/ (의미상 O)/


[Granted(ad)/, it’s(S, V)/ not quite the same thing(SC)/,] and (등위접속사)/ the computer(S)/ is not going to tell(be+going+ toV)/ you (의미상 O)/ [when(부사절 접속사)/ something (S)/doesn’t “sound (V)/ right.(SC)/”]



1) 물론 이것은 매우다르다 에서 It이 누구를 의미하는지, same은 무엇과 다른지 주의! >> 대명사는 항상 그 특정 대상이 누구인지 살펴야 한다. 


2) 컴퓨터는 말해주지 않는구나 >> 주어진 지문 앞에는 말해주는 주인공이 있다!

   

3) 지문 삽입후, 뒤에 컴퓨터에 관한 내용(or 못한다) 이 이어지겠구나, 


대명사는 반드시 누구를 특정하는지 주의해요!




It can be helpful to read your own essay aloud to hear how it sounds, and it can sometimes be even more beneficial to hear someone else read it. ( ① ) Either reading will help you to hear things that you otherwise might not notice when editing silently. ( ② ) If you feel uncomfortable having someone read to you, however, or if you simply don’t have someone you can ask to do it, you can have your computer read your essay to you. ( ③ ) The computer also won’t stumble over things that are awkward it will just plow right on through. ( ④ ) But hearing the computer read your writing is a very different experience from reading it yourself. ( ⑤ ) If you have never tried it,  you  might  find that you notice areas for revision, editing, and proofreading that you didn’t notice before.



가로줄은 버리라는게 아님! Scanning 하라는 뜻! 최소한 이런 의미구나는 알아야 함!

형광펜은 우리가 앞에서 잡은 키워드와 관련이 깊은 문장으로 주의해서 볼 곳!



[전략 2: 앞줄은 꼼꼼!]

(S)/ (V)/ (O)/ (pre+n)/ (ad)/ (의문사)/ (의미상 O)/


It(S)/ can be(V)/ helpful(SC)/ to read(to V)/ your own essay (의미상 O)/aloud (ad)/to hear(to V)/ [(간접의문문)/ how it sounds], and it(S)/ can sometimes be(조동사+ V)/ even more beneficial(SC)/ to hear(to V)/ someone else(의미상 O)/ read(OC)/ it(의미상 O)/.


1) 컴퓨터랑 다른 주인공은 사람이 읽는 것! 내가 읽든, 남이 읽든!

2) 보기 1번이 답일려면, 컴퓨터 관한 내용(or 못하는) 나와야 한다. 



(1) either reading will help you to hear things that you otherwise might not notice when editing silently. 


1) 뒤에 읽는 것에  (편집시 몰랐던 것을 알려준다) 대한 이점을 설명,   >> 1번 탈락

2) 보기 2번이 답일려면, 컴퓨터 관한 내용(=못하는) 나와야 한다.



( ② ) If you feel uncomfortable having someone read to you, however, or if you simply don’t have someone you can ask to do it, you can have your computer read your essay to you.


1) 여전히, 사람이 읽는 것에 대한 내용이 나옴 >> 2번 탈락 

2) 그런데,  아! 컴퓨터가 인제 등장하는 구나! >> 처음에 잡은 It이 읽어주는것을 의미하나? >> 3번 유력

3) 만일 뒤에 컴퓨터 내용이 나오면 3번이 유력한 답이지!


( ③ ) The computer also won’t stumble over things that are awkward


1) also, 답 힌트, 컴퓨터는 또한 못합니다  >> 3번 앞에는 이미 컴퓨터가 못한다의 내용이 나와야함.  >> 3번 답





답은 3번




참 쉽죠?? 


포스트가 도움이 된다면, 공감과 덧글로 저에게 힘을 주세요!




+ Recent posts