http://www.koreatimes.co.kr/www/biz/2019/03/488_265544.html


An increasing number of merchants are expressing frustration toward "Zero Pay," a mobile QR code-based payment that enables a direct transaction between consumers and merchants without using credit cards. 


The new method was initially welcomed by small- and medium-sized enterprises (SMEs) and the self-employed as an ideal alternative to using credit cards that charge what they claim are "unreasonably high" transaction fees.


However, the time-consuming, complicated transaction approval process is increasingly irking both the merchants and customers.


"It's the height of inconvenience," said a man in his 50s running a small eatery in Jongno, Seoul. 


"It takes up to two minutes for each transaction from when a customer runs the QR code app from their mobile phone to enter the price amount until I make sure the cash transfer is complete, a process that requires five seconds tops using a credit card," he added. 


Using the system is in no way a help in boosting profit when everybody is in a hurry especially during lunch or dinner hours.


"Time is money. I don't want to waste time to make the payment process longer than what it has been. Neither would the customers."


According to data from the Financial Supervisory Service (FSS), only 8,633 transactions totaling some 199 million won ($175,000) were made using Zero Pay in January.


The number accounts for a mere 0.0006 percent of 156 million transactions, and the amount 0.0003 percent of 58.1 trillion won made with credit card firms in the same period. 


In January, only 46,628 SMEs in Seoul registered to use the payment system, accounting for less than 10 percent of the over 660,000 such enterprises in the city.


A much greater hassle is inevitable as cash transfers are designed to be confirmed only by an account holder, the business owner, not part-time workers. 


"Part-timers can help customers scan QR codes and enter price amounts. But at the end of the day, cash is wired to my account, which means I have to constantly be notified of and check each and every sale made at the shop," said the shop owner.


"I cannot have my employees access the account freely. No shop owners would."


Not being able to use a point of sale (POS) system is another major deterrent to using Zero Pay. 


Through a POS system, the merchant calculates the total amount for services and goods provided and prepare an invoice for the customer in one step. The system is widely used to calculate sales involving credit cards in one simple step, an easy way to file tax reports. 


But Zero Pay is considered a cash transaction, which requires a whole different set of rules to calculate sales tax.


"I don't understand why the city government is in such a rush to implement a system with obvious shortfalls. If it really seeks to help SMEs, they should care about making the system fully functional before asking us to use it," he added.







[매콤한] [영자신문: 구조분석] 시작합니다.

대상: 영어로 국내 이슈 읽고 싶어요.

페이는 카카오페이만 써요








[해석]



신용카드를 사용하지 않고 소비자와 가맹점을 직접 거래할 수 있는 모바일 QR코드 기반 결제인 '제로페이'에 대한 불만을 표출하는 상인들이 늘고 있습니다. 


이 새로운 방법은 처음에 중소기업과 자영업자들이 그들이 주장하는 "비합리적으로 높은" 거래 수수료를 부과하는 신용카드를 사용하는 이상적인 대안으로 환영받았습니다.


그러나 시간이 많이 걸리고 복잡한 거래 승인 프로세스는 점점 더 상인과 고객 모두를 짜증나게 하고 있습니다.


서울 종로에서 소식가를 운영하는 50대 남성은 "불편의 극치입니다. 


"거래가 끝날때 까지, 고객이 스마트 폰에서 QR코드앱을 시동하고, 가격을 입력하기까지 매 거래마다 2분이 걸려요,

을 사용해야 해요. 하지만 카드를 사용하면 최대 5초 소요되죠"


특히 점심시간이나 저녁시간에는 모두가 급할 때 이 시스템를 사용하는 것이 수익을 높이는 데 전혀 도움이 되지 않습니다.


"시간은 돈입니다. 지불과정이 예전보다 길어진 시스템을 사용하기 위해 시간을 낭비하고 싶지는 않습니다. 고객들도 마찬가지입니다."


금융감독원 자료에 따르면 1월 제로페이를 이용한 거래액은 8633건(17만5000달러)에 그쳤다.


이 숫자는 1억5600만 건의 거래 중 0.0006%에 불과하며 같은 기간 카드사와 맺은 58조1000억 원 중 0.0003%다. 


지난 1월, 서울에 있는 46만 6천개 이상의 중소기업 중 오직 46,628개 중소기업만이 결제 시스템을 사용하려고 등록했는데, 이는 서울시의 66만개가 넘는 기업들 중 10퍼센트 미만을 차지합니다.



가장 큰 불편함은 거래 확인의 설계가 계좌 보유자인 사업주만 가능하다는 점입니다. 


"파트타이머는 고객이 QR 코드를 스캔하고 가격 금액을 입력할 수 있습니다. 하지만 결국, 현금이 제 계좌에 연결되기 때문에, 저는 매점에서 매매를 할 때마다 계속해서 통보 받고 확인을 받아야 합니다,"라고 가게 주인은 말했습니다.


"직원들에게 자유롭게 계좌에 접속하게 할 수는 없습니다. 가게 주인들은 안 그럴 거예요."


POS(Point of Sales) 시스템을 사용할 수 없는 것은 제로 페이를 사용하는 데 있어 또 다른 주요 억제 요소입니다. 


가맹점은 POS시스템을 통해 제공받은 서비스 및 물품의 총액을 산정하고 고객에 대한 송장을 한 번에 준비합니다. 이 시스템은 신용카드와 관련된 매출을 한 번의 작업으로 계산하기 위해 널리 사용되고 있으며, 세금 신고서를 쉽게 제출할 수 있습니다. 


그러나 제로 페이는 현금 거래로 간주되는데, 이는 판매세를 계산하기 위해 완전히 다른 규칙을 필요로 합니다.


"서울시가 왜 이렇게 부족한 게 분명한 제도를 시행하려고 서두르는 건지 이해가 안 돼요. "중소기업에 도움이 되고자 한다면, 우리에게 사용을 요구하기 전에 시스템이 완전히 기능하도록 만드는 데 신경을 써야 합니다."라고 그가 덧붙였습니다.



[구조분석]


(S)/ (V)/ (SC)/ (O)/ (의미상O)/ (pre+N)/


An increasing number(S)/  of merchants (pre+N)/are expressing (be+ing)/frustration (의미상O)/toward "Zero Pay,"(pre+N)/ a mobile QR code-based payment (동격N)/ [(관계사:A)/that enables(V)/ a direct transaction(O)/ between consumers and merchants(pre+N)/ without using credit cards(pre+동명사+의미상O)/.]


The new method (S)/was initially welcomed (be+PP)/by small- and medium-sized enterprises (SMEs)(pre+N)/ and the self-employed(pre+N)/ as an ideal alternative (pre+N)/to using credit cards (pre+N)/[(관계사:A)/ that charge(V)/ [(관계사:A)/ what [they claim] are(V)/ "unreasonably high" transaction fees(SC)/.]


However(ad)/, the time-consuming(N+ing), complicated(PP)/ transaction approval process (S)/ is increasingly irking (be+ing)/ both the merchants and customers (pre+N)/.


"It's (S+V)/ the height of inconvenience, (SC)/" said (V)/ a man (S)/ in his 50s running a small eatery (pre+N)/ in Jongno(pre+N)/, Seoul. 


Using the system(S)/ is(V)/ in no way a help (SC)/in boosting (pre+N)/profit(의미상O)/ [(부사절 접속사)/when everybody (S)/is (V)/in a hurry especially (pre+N)/during lunch or dinner hours(pre+N)/.


"Time(S)/ is(V)/ money(SC)/. (S)/don't want (V)/to waste(to V)/ time(의미상O)/ to make(to V)/ the payment process (의미상O)/ longer (의미상OC)/than(pre)/ [(관계사)/what it has been]. Neither (Ad)/ would(V)/ the customers.(S)/"


According to data(pre+N)/ from the Financial Supervisory Service (FSS)(pre+N)/, only 8,633 transactions totaling some 199 million won ($175,000) (S)/were made(be+pp)/ [(현재분사)/using Zero Pay (의미상O)/ in January(pre+N)/.


The number (S)/accounts(v)/ for a mere 0.0006 percent (pre+N)/of 156 million transactions(pre+N)/, and(등위접속사)/ the amount 0.0003 percent(pre+N)/ of 58.1 trillion won(pre+N)/ made(PP)/ with credit card firms (pre+N)/in the same period. (pre+N)/


In January(pre+N)/, only 46,628 SMEs (S)/in Seoul (pre+N)/registered (V)/to use(to V)/ the payment system(의미상O)/, [(분사구문)/accounting for less(pre+N)/ than 10 percent(pre+N)/ of the over 660,000(pre+N)/ such enterprises (pre+N)/in the city(pre+N)/.


A much greater hassle(S)/ is(V)/ inevitable(SC)/ [(접속사)/as cash transfers(S)/ are designed (be+pp)/to be confirmed(to+be+pp)/ only by an account holder(pre+N)/, the business owner, not part-time workers. 


"Part-timers (S)/can help(V)/ customers (O)/scan(OC)/ QR codes(의미상O)/ and (등위접속사)/ enter(OC)/ price amounts(의미상O)/. But(접속사)/ at the end of the day(pre+N)/, cash(S)/ is wired(be+pp)/ to my account(pre+N)/, [(관계사:A)/which means(V)/ [(접속사:생략)/(S)/have (V)/to constantly be notified (to be+pp)/of (pre)/and check(to v)/ each and every sale (의미상O)/made (pp)/at the shop(pre+N)/," said the shop owner.



Not being able to use a point of sale (POS) system (S)/is(V)/ another major deterrent (SC)/to using (pre+N)/Zero Pay(의미상O)/


Through a POS system(pre+N)/, the merchant (S)/calculates (V)/the total amount (O)/for services and goods (pre+N)/provided(PP)/ and(등위접속사)/ prepare (V)/an invoice (O)/for the customer(pre+N)/ in one step(pre+N)/. The system(S)/ is widely used (be+pp/to calculate(to V)/ sales(의미상O)/ involving (현재분사)/credit cards(의미상O)/ in one simple step(pre+N)/, an easy way to file tax reports. 


But(접속사)/ Zero Pay(S)/ is considered (be+pp)/a cash transaction(OC)/, [(관계사)/which requires(V)/ a whole different set (O)/of rules (pre+N)/to calculate(to V)/ sales tax(O)/.




와... 너무 길다.... 내가 이 기사를 왜 고른 거지



VIEW! what관계사는 선행사를 포함하고 있어요! 풀어쓰면 the thing that이에요!

주의)

1)what은 관계대명사인지 의문대명사인지는 의미로 구분해야 합니다.


VIEW! to 부정사가 등위접속사로 연결되어 있다면, 뒤에 있는 to 부정사는 to를 생략할 수 있어요.










[생각할 점] 


교육이나 행정이나 늘 똑같지만, 현장에서 어떤 목소리가 나오는지, 어떤 요구를 하는지 파악하는 과정이 필수라고 생각해요, "헤헤 이거 좋데, 이거 하자" 라는 식의 행정의 피해는 결국 현장 당사자가 보니까요. 

교육부에서 주장하는 교육방식은 분명 이상적이에요. 하지만 현장에서도 그럴까요? 

학벌 위주 사회에서 암만 인성을 강조하고 (애시당초 가르칠 수 있는 영역인가 싶어요), 협력학습을 강조하면 뭐 해요 결국 대입을 위해 순위 부여하고, 수능이 최곤데. (대학이 전부가 아니라면, 숙명여고 사태는 일어났을까요?)

결국 피 보는 건 학생과 실무 담당자인 선생님들이죠. 


zero pay도 취지는 분명, 수수료 높다고 힘들다고 하는 소상공인을 도와주려 나왔겠죠. 하지만 뭐.... 

많은 수정, 보완을 해야겠죠. (교육은 수정 보완 자체가 불가능한데 ㅂㄷㅂㄷ)

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